Els sistemes interns de denúncies o “WHISTLE BLOWINGâ€. El concepte Whistle Blowing, en el context professional d'una Organització, consisteix en un sistema mitjançant el qual el personal intern realitza una denúncia d'un mal procedir d'aquesta organització apel·lant a un reglament ja sigui propi de l'empresa, normatiu jurÃdic; el seu codi deontològic, la seva ètica personal, entre altres. El concepte l'origen del qual prové del terme anglès relatiu a la prà ctica d'oficials de policia que feien sonar els seus xiulets davant d'una comissió d'un crim, servia per a alertar al públic i altres policies del perill. Actualment, el que fa “sonar el xiuletâ€, és el professional en el si de l'organització: Exemple d'això és: El cas en què un empleat denuncia mitjançant un sistema de bústies internes, conductes a través de les quals es “suborna†a auditors a fi que maquillin els comptes de l'empresa; o bé aquelles en què té coneixement d'un directiu que facilita informació reservada a tercers. Recordem que en tot cas, els sistemes de “Whistle Blowing†han de ser conformes a la normativa de protecció de dades, i seran revisats en la preceptiva auditoria que estableix l'art. 96 del Reglament de Desenvolupament de la LOPD (RD 1720/2007). Per a això és necessari que es respectin els principis ampliats seguint l'article a través de l'enllaç: http://atgroup.blogspot.com.es/2013/01/la-proteccion-de-datos-en-el.html