ATGroup - We know what we do.

Últimes Notícies

OBERTA UNA RECERCA A MERCADONA PER L'ÚS DE LES CÁMERES FACIALS DE VIGILÁNCIA DELS SEUS SUPERMERCATS

L'AEPD inicia una recerca a Mercadona per usar la tecnologia de reconeixement facial per a detectar a possibles individus amb ordres d'allunyament sobre els locals o treballadors.

L'Agència Espanyola de Protecció de Dades ha iniciat els tràmits per a dur a terme una recerca a Mercadona per la implementació de càmeres de vigilància que detecten el reconeixement facial dels clients. Això ha ocorregut en més de 40 supermercats que la companyia disposa en ciutats com Saragossa, Mallorca i València. Aquesta recerca ha donat inici arran de diferents informacions publicades en els mitjans de comunicació del nostre país en el qual es parlava de la protecció especial que existeix sobre les dades biomètriques. Aquest procediment es troba en una fase inicial pel que encara no es coneixen molts detalls del cas.

Mercadona s'enfronta a una sanció econòmica bastant elevada en cas que finalment l'AEPD decidís declarar que s'ha comès una infracció. Aquestes dades, al ser biomètriques, no poden ser tractades de manera normal, per la qual cosa s'aplica l'article 83.5 del Reglament General de Protecció de dades i comporta a multes de fins a 20 milions d'euros.

Des de Mercadona informen que s'han complert tots els requisits especificats prèviament per l'AEPD i que han actuat amb total transparència. Aquest sistema implementat recentment permet detectar a persones físiques amb sentència ferma d'ordre d'allunyament ja sigui contra Mercadona o contra algun dels seus treballadors. Això pretén evitar l'accés als seus supermercats a tot aquell que es trobi en aquesta situació. Altres grans empreses com IBM o Amazon ja han utilitzat aquest sistema de control d'accés però sense èxit, ja que va ser recentment retirat per totes dues empreses per la seva dubtosa ètica sobre el seu ús.

La companyia valenciana insisteix que el sistema emprat és totalment legal i que no emmagatzema imatges per a un posterior ús. Reiteren a més que el client a l'entrada del supermercat és informat amb un cartell que conté el següent missatge: “L'informem que Mercadona S.A., amb la finalitat de millorar la seva seguretat, ha implementat un sistema de reconeixement facial per a detectar únicament a aquelles persones amb una ordre d'allunyament o mesura judicial anàloga en vigor que puguin suposar un risc per a la seva seguretat”.

19 d'febrer del 2021