ATGroup - We know what we do.

Últimes Notícies

POSSIBILITAT DE CELEBRAR ASSEMBLEES D'ASSOCIACIONS EN LÍNIA MALGRAT QUE ELS ESTATUTS SOCIALS NO HO CONTEMPLIN

La pandèmia *COVID 19 ha generat la paràlisi general de moltes activitats associatives i culturals, sent un problema sever la celebració de les Assemblees Generals anuals, ja que amb l'Estat d'Alarma les reunions estan amb aforaments limitats a molt poques persones. La normativa deixa una manera de fer-ho... però és segur?

En efecte, estem rebent nombroses consultes de membres d'associacions de diferent tipus i condició que ens estan sol·licitant la possibilitat de fer la seva Assemblea General malgrat les condicions extremes de mobilitat i reunió a les quals estem sotmesos per motiu de la pandèmia *COVID 19.

La *LORDA, en el seu article 21 contempla com un dret de tot soci a participar en les activitats de l'associació i en els seus òrgans de govern, representació, i per descomptat a exercir el vot i assistir a l'Assemblea General.

Dit l'anterior, i donada la impossibilitat d'assemblees generals realitzades de manera presencial s'obre la possibilitat de la realització de la realització per via telemàtica.

La pràctica diària ens diu que el més habitual és que els Estatuts de les associacions no contemplin la possibilitat d'assemblees telemàtiques, especialment les que tenen ja uns anys d'activitat, en aquest cas, si els Estatuts no esmenten la possibilitat Què i com es pot solucionar el problema?

La norma manifesta una forma aparentment còmoda: les juntes es podran fer per vídeo conferencia o per conferència telefònica múltiple, sempre que s'apliquin uns requisits tècnics i el Secretari validi la identificació. El temps establert serà fins al 31 de desembre (RDL 21/2020, de 9 de juny).

És evident que en matèria de protecció de dades personals s'obren grans incògnites ja que es tracta de tractaments de dades personals mitjançant entorns tecnològics que en la majoria de les associacions són precaris per dir-ho suaument, sense tenir present ni la privacitat des del disseny ni per defecte, ni haver realitzat la corresponent avaluació del risc ni el pla d'avaluació d'impacte en el seu cas.

Tot l'anterior fa que en cas de celebrar-se l'esmentada assemblea caldria afegir ineludiblement un estudi detallat d'amenaces, riscos legals i tecnològics en matèria de protecció de dades en compliment de l'art. 25 del *RGPD, creant protocols d'actuació, dotar-se de l'equip humà i tecnològic adequat i de la documentació necessària per a cobrir totes les necessitats que l'anàlisi de riscos indiqui.

Per tant, la nostra recomanació és que de manera prèvia a la realització d'aquesta mena d'Assemblees telemàtiques es realitzi la corresponent consulta al Delegat de Protecció de Dades.

Els convidem a seguir que descarregui en la nostra web el pròxim *webinar on els nostres especialistes comentessin les incidències i possibles solucions al present problema.

Salutacions cordials.

1 d'desembre del 2020